妥啦妥啦

tonghuichun.lofter.com

©妥啦妥啦
Powered by LOFTER
You've Got A Friend - Stacey Kent

You've Got A Friend


When you're down and troubled

当你情绪低落, 遇到麻烦时

and you need a helping hand

当你需要一些爱和关怀时

And nothing, oh nothing is going right.

当所有的事都不顺心时

Close your eyes and think of me

闭上双眼想想我

And soon I will be there

我马上就会在那儿

To brighten up even your darkest nights.

照亮你即使最黑暗的夜

 

You just call out my name,

你只需呼喊我的名字

And you know whereever I am

你知道无论我身在何方

I'll come running...

我都会赶过来

To see you again.

再次看望你

Winter, spring, summer or fall,

无论冬春抑或夏秋

All you have to do is call

你所要做的就是叫我

And I'll be there, yes I will

我就会在你身边

You've got a friend.

因为你有一个朋友

 

If the sky above you

如果你头上的天空

Should turn dark and full of clouds

变得乌云密布

And that old north wind should begin to blow

如果北风又开始呼啸

Keep your head together

请你保持头脑冷静

and call my name out loud

然后大声呼喊我的名字

And soon I will be knocking upon your door.

马上你就能听到我敲响你的家门

 

You just call out my name

你只需呼喊我的名字

and you know wherever I am

你知道无论我身在何方

I'll come running... to see you again.

我都会赶过来看你

Winter, spring, summer or fall

别管冬春还是夏秋

All you've got to do is call

你所要做的就是叫我

And I'll be there, yes I will

我就会在你身边,是的我当然会

 

Hey, aint it good to know that you've got a friend?

知道你有一个朋友难道不是件好事吗

People can be so cold.

当人心变得如此冷漠时

They'll hurt you and desert you.

他们会伤害你,会抛弃你

Well they'll take your soul if you let them.

如果你默许,甚至还会带走你的灵魂

Oh but dont you let them.

噢,但千万别让他们这么做

 

Call out my name

你就呼喊我的名字吧

and you know wherever I am

你知道无论我身在何方

I'll come running to see you again.

我都会赶过来看你

Winter, spring, summer or fall,

不管冬春还是夏秋

All you've got to do is call

你所要做的就是叫我

And I'll be there, yes I will

我就会在你身边

You've got a friend........

因为你还有一个朋友

You've got a friend........

一个我这样的朋友

You've got a friend........

你最好的朋友


评论
热度(1)